مدیرکل بازرگانی اردبیل مطرح کرد:

پیگیری سیاست‌های افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در اردبیل

نوع مطلب: اخبار کشور

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوبخت پیش از ظهر شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان پارس آباد عنوان کرد: به منظور حمایت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی خرید تضمینی دانه روغنی سویا در استان اردبیل انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی در برخی از مناطق شمالی استان دایر شده است، افزود: در شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار پیش بینی‌های لازم انجام پذیرفته و آماده تحویل گرفتن محصول از کشاورزان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه پیش بینی خرید تضمینی ۲۵ هزار تن دانه روغنی سویا انجام پذیرفته است، یادآور شد: بنا به تمهیدات اندیشیده شده هر کیلوگرم دانه روغنی سویا به قیمت حدود ۲۹ هزار ریال به صورت تضمین شده خریداری می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این دیدار عنوان کرد: در هر سال به صورت میانگین حدود یک و نیم میلیون تن محصول زراعی و باغی در شهرستان پارس آباد مغان تولید می‌شود.

به گفته علایی با افزایش تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران می‌توان از نتایج مناسبی در افزایش بهره وری و حمایت از کشاورزان برخوردار شد.

وی در پایان از تلاش برای راه اندازی کارخانه روغن کشی با مشارکت شرکت کشت و صنعت مغان و فراهم سازی بسترهای آن برای بهره برداری از این واحد در آینده نزدیک خبر داد.

1.دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
2.پیام هایی که حاوی تهمت یا بی احترامی به اشخاص باشد منتشر نخواهد شد
3.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد