معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی:

پیش بینی برداشت 25هزار تن سویا در استان اردبیل

نوع مطلب: دانه های روغنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اردبیل معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 25 هزار تن محصول دانه روغنی سویا از مزارع استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برداشت شود.
احمد شهریار با بیان اینکه دانه روغنی سویا در منطقه مغان به صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود و در حال حاضر برداشت سویای بهاره و ارقام زودرس آغاز شده است افزود:برای خرید این محصول  پنج مرکز در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار پیش‌بینی شده و خرید توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مباشر خرید انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روغن سویا حاوی اسیدلینولئیک بسیار بالا بوده و همچنین میزان پروتئین این محصول ۲ برابر سایر دانه‌های روغنی است، افزود: دانه روغنی سویا به علت قابلیت تثبیت نیتروژن خاک یکی از مهم‌ترین محصولات در تناوب با سایر محصولات بشمار می‌رود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت دانه روغنی سویا از سال‌های دور در منطقه مغان رواج یافته و این محصول به عنوان محصول جایگزین و کشت دوم در مزارع غلات منطقه و پس از برداشت کلزا، گندم و جو انجام می‌شود.


1.دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
2.پیام هایی که حاوی تهمت یا بی احترامی به اشخاص باشد منتشر نخواهد شد
3.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد